Bejelentkezés vagy Reg!


USER:
PASS:

 
 
Fórumok
- Első Magyar AudiKlub - :: Fórumok :: AudiKlub Fórum :: Fórum
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Építő kocka
Oldal:  1 2 [3] 4 ... 207 208 209
Moderátorok: Po-Béla, emiklos, poison, audiklub, lipy
Szerző Üzenet
Lorka
2016.01.22 - 01:56
Budapest

Regisztrált tag #1196
Regisztrált: 2011.10.15 - 02:47
Üzenetek: 1091
albertt írta ...

Sziasztok!
Leültetném picit a qpét, de csak 3-4 centit.
Nézegettem a szetteket, de nem tudom. Valaki tudna tippet merre kéne keresnem?
Köszönöm!

Ebben a KONI a legjobb, mert egy adott típushoz motorváltozat és karosszériaválzozat szerint is eltérő szetteket gyártanak (tehát első és hátsó tengelyterhelés függvényében). Így a 2.8 V6 A6-hoz és a 2.0 4h A6-hoz is a külön-külön számára tervezett szettet adják, mert így lehet csak garantálni a megadott névleges hasmagasságot. A más ilyen-olyan olcsójános gyártók többsége ugyanazt a rugót kínálja a V6-hoz és a 4h-hoz is, aztán majd meg lehet nézni, melyik áll úgy, ahogy ígérték. Zsákbamacska.
Lényeg: olyat kell nézni, ami motor szerint is és kasztni (szedán/avant) szerint is mást-mást kínál.
A B2 kupec esetében lehet, h egyszerűbb a helyzet motorok szempontjából, így lehet, h ahhoz csak egyfélét gyártanak.
(mellesleg annál a sima vágás is szóbajöhet, mert nagyjából sima, szimmetrikus a rugója (nem hordó), így passzolni fog a tányérhoz)

1. Audi 80 GLS 1.6 1979.
2. Audi Coupé GT 5S 1981.
3. Audi Coupé 2.6E V6 1995.
Vissza az elejére
albertt
2016.01.21 - 17:37
Dunavarsány

Regisztrált tag #1224
Regisztrált: 2011.10.27 - 20:06
Üzenetek: 127
Sziasztok!
Leültetném picit a qpét, de csak 3-4 centit.
Nézegettem a szetteket, de nem tudom. Valaki tudna tippet merre kéne keresnem?
Köszönöm!
Vissza az elejére
menci76
2016.01.19 - 22:59
menci76
Regisztrált tag #8882
Regisztrált: 2015.11.26 - 23:28
Üzenetek: 5
Sziasztok!
Ha nincs gondja az embernek (vagy nem elég), akkor csinál magának.
Szóval. B2 80as Coupé quattrosítással kapcsolatban érdekel minden. Kardánalagutat kell-e bővíteni, a segédkerethez illetve a rugóstagnál kell-e variálni az alján, mik a kompatibilis alkatrészek a ritka gyáriak helyett stb.
Köszi:)

Audi coupé 1.9 GT 5S 1981
Audi coupé 2.2 GT 5E 1984
Vissza az elejére
davidnagy
2016.01.12 - 15:38
Regisztrált tag #8960
Regisztrált: 2016.01.10 - 21:49
Üzenetek: 6
Sziasztok!
Egy hónapja vettem egy Audi A4 Avant 2005-ös évjáratú autót. 1.9 pdtdi 116pacis, 85kw-os, 8e, BKE028178 motorkódú. Elfolyó fagyálló végett cseréltünk már olajhűtőt es hengerfejtömítést. A jelenség még mindig fennáll. Úgy 200 km után elmegy a hűtőviz. Az EGR szelep kiiktatását tanácsolták még. Semmilyen arra utaló jel sincs, hogy hengerfejes lenne. Kérném a véleményeteket! Valamint ha tud valaki küldhetne felhasználói kézikönyvet, vagy linket ahol le tudnám tölteni. Köszönöm a segítségeteket!
Vissza az elejére
Muthe
2016.01.11 - 23:18
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Joey írta ...

Balage írta ...

Muthe írta ...

A quattro projekt azt még gondoltam is hogy nem biztos hogy jó lesz, ezt valahogy sejtettem. engem most egy picit a kétségbe esés vezérelt, mert amint megvettem az autót, rögtön semmit nem is ér, mert most rögtön egy quattro-t kapnék annyiért...

...Ráadásul, 110.-130Lóerő körüli autó alá teljesen felesleges még az összkerékhajtás, hacsaknem valóban vadászatra és terep-horgászatra szánod a kicsikét, bár akkor sem ezzel a típussal-márkával, hanem például egy profánabb UAZ-zal kéne bohóckodnod! ;-)


Hi,

Egyet kell értsek Balázzsal, röviden: ne.

Van egy jó kocsid - ne vágasd szét az alját azért, hogy 4 kerék kaparjon, márcsak azért se, mert megijedsz egy tuningolt quattrotól, hogy abban mit basztak össze. Szerintem a tiédet se Jürgen fogja összerakni, és ha a végén véletlenül 4 nyomon, oldalazva fog menni az autó gumit koptatva, akkor nagy lesz a bánat.

A tervezett költségből (kell egy törött A4 Q, aminek az alja, hátulja ép, egy profi műhely ahol hajlandóak foglalkozni ilyen átalakításokkal, és precízen el tudják helyezni a rugótornyokat, meg a kivágott alját a másik kocsinak, a rengeteg lóvé, Q váltó, komplett hátsó hajtás, stb-stb-stb) nyugodtan vegyél egy Nivát horgászni, mert mindenki abban a tévhitben él, hogy ha quattroja van, akkor minimum a sísáncon kell felfelé menni vele, de ha az nincs akkor 40cm sárban. (ezt nekem is meg kellett játszani, utána 2 kerék eresztett, mert a sár bement a gumi és a felni közé, valamit leszakadt a kardán függesztő csapágya, pontosabban a gumiágy, ami nem kívánta a sár ellenállását leküzdeni. Ezért a kis mókáért kifizettem vagy 30e Ft-ot, és egy hét szaladgálás volt - csak mondom)
A sztori az, hogy vagy északon kell élni egy quattroval ahol sok a hó, hogy biztonsággal megérkezz, vagy sok lóerő, és nyomaték kell, hogy ne legyen halálközeli élmény közlekedni az autóval szar időben, vagy úton. Amúgy egy quattro full felesleges. Persze ha olyat szeretnél, az más, de most tisztán az értelméről, meg a használhatóságról beszélünk.

Nekem fekszik a nagy nyomaték, emiatt quattroval járok, mert meguntam, hogy nedves úton akár hármasban is elkapart erőből az autó, meg szoktam várni azt az évi 5-15 napot amikor elmondhatom, hogy na mi van csírák, nem tudtok elindulni?
Ha neked is ez a vágyad, akkor fogadd el azt a bukót amit a következő szép extrás quattrora kell rálocsolni, még mindig egyszerűbb lesz a pénzt megkeresni rá, mint akármilyen szervizekben sírni, ha valami nem úgy sikerül.


Persze Nem mocsarat akarok járni vele, viszont hogy egy kisebb földes úton kevés legyen a kocsi, azt már nem viselem el. meg ha van egy pici hó, akkor is küszködni kelljen. És ami miatt neked is kotród van, hogy egy pici nedvesség, és már a 110 ló is 3-ig kapar. na ez kiborít. És én pedig szeretnék egy kb. 180 pacit kihozni, de ahhoz már kell az a másik 2 kerék is hogy dolgozzon. Igazából ennyi. De sikerült le beszélni, úgyhogy még sok sok hónap/év gyűjtögetés vár rám, viszont ha lesz is quattro, akkor is kell rajta magasítanom, mert ez röhej amit ez a típus produkál.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Joey
2016.01.11 - 10:42
Kistarcsa

Regisztrált tag #21
Regisztrált: 2010.06.16 - 19:40
Üzenetek: 1562
Balage írta ...

Muthe írta ...

A quattro projekt azt még gondoltam is hogy nem biztos hogy jó lesz, ezt valahogy sejtettem. engem most egy picit a kétségbe esés vezérelt, mert amint megvettem az autót, rögtön semmit nem is ér, mert most rögtön egy quattro-t kapnék annyiért...

...Ráadásul, 110.-130Lóerő körüli autó alá teljesen felesleges még az összkerékhajtás, hacsaknem valóban vadászatra és terep-horgászatra szánod a kicsikét, bár akkor sem ezzel a típussal-márkával, hanem például egy profánabb UAZ-zal kéne bohóckodnod! ;-)


Hi,

Egyet kell értsek Balázzsal, röviden: ne.

Van egy jó kocsid - ne vágasd szét az alját azért, hogy 4 kerék kaparjon, márcsak azért se, mert megijedsz egy tuningolt quattrotól, hogy abban mit basztak össze. Szerintem a tiédet se Jürgen fogja összerakni, és ha a végén véletlenül 4 nyomon, oldalazva fog menni az autó gumit koptatva, akkor nagy lesz a bánat.

A tervezett költségből (kell egy törött A4 Q, aminek az alja, hátulja ép, egy profi műhely ahol hajlandóak foglalkozni ilyen átalakításokkal, és precízen el tudják helyezni a rugótornyokat, meg a kivágott alját a másik kocsinak, a rengeteg lóvé, Q váltó, komplett hátsó hajtás, stb-stb-stb) nyugodtan vegyél egy Nivát horgászni, mert mindenki abban a tévhitben él, hogy ha quattroja van, akkor minimum a sísáncon kell felfelé menni vele, de ha az nincs akkor 40cm sárban. (ezt nekem is meg kellett játszani, utána 2 kerék eresztett, mert a sár bement a gumi és a felni közé, valamit leszakadt a kardán függesztő csapágya, pontosabban a gumiágy, ami nem kívánta a sár ellenállását leküzdeni. Ezért a kis mókáért kifizettem vagy 30e Ft-ot, és egy hét szaladgálás volt - csak mondom)
A sztori az, hogy vagy északon kell élni egy quattroval ahol sok a hó, hogy biztonsággal megérkezz, vagy sok lóerő, és nyomaték kell, hogy ne legyen halálközeli élmény közlekedni az autóval szar időben, vagy úton. Amúgy egy quattro full felesleges. Persze ha olyat szeretnél, az más, de most tisztán az értelméről, meg a használhatóságról beszélünk.

Nekem fekszik a nagy nyomaték, emiatt quattroval járok, mert meguntam, hogy nedves úton akár hármasban is elkapart erőből az autó, meg szoktam várni azt az évi 5-15 napot amikor elmondhatom, hogy na mi van csírák, nem tudtok elindulni?
Ha neked is ez a vágyad, akkor fogadd el azt a bukót amit a következő szép extrás quattrora kell rálocsolni, még mindig egyszerűbb lesz a pénzt megkeresni rá, mint akármilyen szervizekben sírni, ha valami nem úgy sikerül.

T D I
Vissza az elejére
menci76
2015.12.29 - 23:44
menci76
Regisztrált tag #8882
Regisztrált: 2015.11.26 - 23:28
Üzenetek: 5
Köszi, Balage!
Úgy tudom, hogy lehet turbósítani a motorom de majd úgyis kiderül. Azért bírtam volna egy 20 szelepessel:) Úgy 15 évvel ezelőtt már elkezdtem a tuningját de sajnos félúton szükségem lett az autóra és így már a gépházra nem volt időm.
Jó lehetett az a próbakör:) A kompresszoron én is gondolkodtam -személy szerint nekem jobban tetszik. Én is inkább az alsó tartományból szeretnék több nyomatékot kihozni. Amúgy egy K24esen elmélkedem...

Audi coupé 1.9 GT 5S 1981
Audi coupé 2.2 GT 5E 1984
Vissza az elejére
Balage
2015.12.21 - 17:16
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
menci76 írta ...

Adott egy B2es, 1.9es, WN-es, szívó öthengeres, amit szeretnék kicsit felpiszkálni. Turbót mindenképp szeretnék, most annyi lenne a kérdésem, hogy ezt a motort össze lehet-e hozni valamelyik 20 szelepes hengerfejjel? Tudomásom szerint a 10V 2.2es megegyezik a 10V 1.9esével, 20ashoz még sajnos nem volt szerencsém. Előre is köszi.

Mivel volt WN-es qp-m és 2,3-as 20V kotrim is, így azt tudom mondani hogy NEM! ;-) Ha a nagyvödör-Pierburg- karbis dörmit akarod feltölteni, akkor nézz utána hogy egyáltalán lehet-e, olaj-járatok, konform hf-ek, stb. vonatkozásában! Sőt beszélj értekezz Kompi Imivel, anno 5-7-éve 5-hengeres kocka kotrit pont ennek kapcsán töltött fel végül egy ()talán) Eaton M90 kompresszorral! Micsoda király kis dög volt, azonnali töltőnyomással... hmmmmm úgy rángatta a szerencsétlen váltót, hogy előre hátra fejelve bólogattunk, a próbakörökön! ;-)

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
menci76
2015.12.06 - 23:59
menci76
Regisztrált tag #8882
Regisztrált: 2015.11.26 - 23:28
Üzenetek: 5
Sziasztok!
Adott egy B2es, 1.9es, WN-es, szívó öthengeres, amit szeretnék kicsit felpiszkálni. Turbót mindenképp szeretnék, most annyi lenne a kérdésem, hogy ezt a motort össze lehet-e hozni valamelyik 20 szelepes hengerfejjel? Tudomásom szerint a 10V 2.2es megegyezik a 10V 1.9esével, 20ashoz még sajnos nem volt szerencsém. Előre is köszi.

Audi coupé 1.9 GT 5S 1981
Audi coupé 2.2 GT 5E 1984
Vissza az elejére
Balage
2015.11.19 - 22:34
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

A quattro projekt azt még gondoltam is hogy nem biztos hogy jó lesz, ezt valahogy sejtettem. engem most egy picit a kétségbe esés vezérelt, mert amint megvettem az autót, rögtön semmit nem is ér, mert most rögtön egy quattro-t kapnék annyiért, és tény hogy nem akkora feeling mint a GT Coupe > Quattro projekt, de sajnos ez jutott. Bár mondjuk szeretnék olyan gombokat kapni, amiért hozzám vágnak egy JÓ állapotú, kotrót. Mert akárhonnan nézem a legolcsóbb quattro is 500 eFt, és bele nem ülnék. A következő már 750, amiben nincsenek olyan extrák, aztán 860, ami valami tuningolt járgány amibe szintén nem ülnék bele, mert ki tudja hogy mit hogyan barmoltak szét benne, aztán már 930 ami ki is néz valahogy, de ebbe is kevés az extra, és még 1-el régebbi is mint az enyém. azért itt nincs gombokért való dobálózás sajnos.

Nézd! Vélhetően nem kell hogy megértselek! Nyilván egy ilyen vasat el lehet már hozni 690-ért, de ha a parasztvakító felnikről lemondasz akkor még 50-70-ezerrel olcsóbbért is... talán! Gondolom tőlünk nyugatabbról, vélhetően b5-kottrit még olcsóbban is tudsz abszolválni! (Bár nyilván nem mindegy hogy; milyen kategóriába esik bele a vásárolt erőforrással! S azért mondom hogy gombok, mert valóban azok; egy tisztességes átműtéshez képest, ez a privát meggyőződésem! Ráadásul, 110.-130Lóerő körüli autó alá teljesen felesleges még az összkerékhajtás, hacsaknem valóban vadászatra és terep-horgászatra szánod a kicsikét, bár akkor sem ezzel a típussal-márkával, hanem például egy profánabb UAZ-zal kéne bohóckodnod! ;-) Lehet hogy rosszul tájékozott vagyok, de vélhetően nincs olyan autó-átépítő műhely kis-hazánkban, aki számodra rentábilis módon, sőt a hasznáról lemondva, profi, precíz, és ami szintúgy fontos, gyors munkát végezzen egy ilyen átszabásos projekt esetén! Arról nem is beszélve, hogy ez nem legózás, hanem egy donor-quattro b5-ös megvételét feltételező, és sok-minden mást előkészítő, idő és energia-igényes átmókolás! Ezért mondtam hogy, szerintem badarság! És ez valóban még csak a kezdet, a fél-millerek rálapátolásában, mert ha már alattad a hajtás, akkor jön az 1.9Tádé tuning következő opcióként, előre prognosztizálható módon! S hogy egy krézis ötletből, hogy és mennyiért lesz még élvezhetőbb, felpiszkált, és az útra-vihető nyomatékot előállító erőforrás, cca~ 180-190.pacis utcai TDI- személyében, arról faggasd az itteni egyik (nagy tisztelettel emlegethető) őstag-maestro-t; Joey-t, aki mesél majd neked a valós számok világáról őszintén! ;-) Addig is ahogy az ukrán mondja: Kvatrava-for-Ejva!

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Muthe
2015.11.19 - 11:42
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Muthe írta ...

Balage írta ...

Jahh és ha az akna felett görnyedve szopsz mint torkos-borzos éjszakánként, miközben a barátaidnál gyermekek fogannak és családok bővülnek, akkor ne azon kattogj a gépháztető alatti dolgokat ölelve, hogy mit kéne csinálni hogy passzoljon a hajtás és a váltó, hanem azon hogy kéne végre egy komolyabb turbó! ;-)

Hát nem hoztad meg a kedvem

Pedig nem akartam azt elrontani sem! Őszinteség, őszinteség, ez a mottóm! Egyébiránt, a 2-es projekt működik és költséghatékony verzé, szerintem részint bontott rugókkal és új gátlókkal, emelőpogácsával, 110.-130-Ezres tétel, ha mindent magad szerelsz, és más lengőkarod nem gatya, hanem hibátlan állapotban volna! Az 1-es projekt viszont valóban marhaság, frontos b5-ből quattro-t faragni, épp úgy, ahogy egy hekkeletlen kvartyogóra; komolyabb nagyfékeket rakni +120-160.Ezer forintos passzióból! B5-ös kotrit már hozzád vágják gombokért, és mind imázsban, mind design-ban illetve karakterében nem akkora "trouvaille", mint az alább emlegetett GT-qp-quattro! De ha önmagadnak akarsz bizonyítani, a nyugis éjszakáidban, mint ahogy anno a fék átépítéssel én tettem, akkor jó mulatást hozzá! ;-)


A quattro projekt azt még gondoltam is hogy nem biztos hogy jó lesz, ezt valahogy sejtettem. engem most egy picit a kétségbe esés vezérelt, mert amint megvettem az autót, rögtön semmit nem is ér, mert most rögtön egy quattro-t kapnék annyiért, és tény hogy nem akkora feeling mint a GT Coupe > Quattro projekt, de sajnos ez jutott. Bár mondjuk szeretnék olyan gombokat kapni, amiért hozzám vágnak egy JÓ állapotú, kotrót. Mert akárhonnan nézem a legolcsóbb quattro is 500 eFt, és bele nem ülnék. A következő már 750, amiben nincsenek olyan extrák, aztán 860, ami valami tuningolt járgány amibe szintén nem ülnék bele, mert ki tudja hogy mit hogyan barmoltak szét benne, aztán már 930 ami ki is néz valahogy, de ebbe is kevés az extra, és még 1-el régebbi is mint az enyém. azért itt nincs gombokért való dobálózás sajnos.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Balage
2015.11.18 - 18:10
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

Balage írta ...

Jahh és ha az akna felett görnyedve szopsz mint torkos-borzos éjszakánként, miközben a barátaidnál gyermekek fogannak és családok bővülnek, akkor ne azon kattogj a gépháztető alatti dolgokat ölelve, hogy mit kéne csinálni hogy passzoljon a hajtás és a váltó, hanem azon hogy kéne végre egy komolyabb turbó! ;-)

Hát nem hoztad meg a kedvem

Pedig nem akartam azt elrontani sem! Őszinteség, őszinteség, ez a mottóm! Egyébiránt, a 2-es projekt működik és költséghatékony verzé, szerintem részint bontott rugókkal és új gátlókkal, emelőpogácsával, 110.-130-Ezres tétel, ha mindent magad szerelsz, és más lengőkarod nem gatya, hanem hibátlan állapotban volna! Az 1-es projekt viszont valóban marhaság, frontos b5-ből quattro-t faragni, épp úgy, ahogy egy hekkeletlen kvartyogóra; komolyabb nagyfékeket rakni +120-160.Ezer forintos passzióból! B5-ös kotrit már hozzád vágják gombokért, és mind imázsban, mind design-ban illetve karakterében nem akkora "trouvaille", mint az alább emlegetett GT-qp-quattro! De ha önmagadnak akarsz bizonyítani, a nyugis éjszakáidban, mint ahogy anno a fék átépítéssel én tettem, akkor jó mulatást hozzá! ;-)

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Muthe
2015.11.18 - 17:16
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Muthe írta ...


Az alany egy 97-es, A4 1.9 TDi, és két elég perverz projektbe szeretnék bele vágni, amihez szeretnék tapasztalatot,tanácsot, bármiféle segítséget kérni:
1. Projekt:
Quattro hajtás. Tudom inkább vegyek egyet ami alapból az.
Amiért nem szeretnék. 1.ez most egy tényleg jó állapotú kocsi. 2. jó felszereltséggel. 3. Már elkezdtem magamra formálni az autó, pénzt ölni bele amit nem fogok vissza kapni, és ezt az új autóval megint el kéne játszanom. 4. már unom az autó vásárlást. 5. eddig amit össze számoltam durván az átalakításokra, az jóval kevesebb, mint amennyivel drágább lenne az új autó. de ez csak előzetes kalkuláció. Aztán lehet drágábbra jön ki
Tehát ehhez kéne segítség, pl. ha valakinek van ilyen típus a közelében, és Pest környékén lenne(ha messzebb van az se nagy gond) és meg engedné hogy alánézzek körbe nézzem hogy mik a nagyobb különbségek, az már egy hatalmas segítség lenne. Vagy tudja pontosan hogy mik azok az alkatrészek amik kellenek hozzá az alapvető dolgokon kívül, gondolok itt a váltó, hátsó bölcső, kardán stb.-re.
2. Projekt:
Az autó megemelése. Igen, nem ültetés, hanem az ellenkezője
kb. 5-8 cm centi emelésre gondoltam, de minimum 5cm. szeretek kicsit nehezebb terepen mozogni, plusz a magas patkák előszeretettel tépik az elejét az autónak. Na ennél tényleg nem tudom mik lehetnek a járulékos dolgok azon kívül, hogy kell egy nagyobb rugó vagy egy keményebb, ami jobban tartja a kasznit.

Kicsit mosolyogtam! ;-) Bár nem- nem azért amiért elsőre gondol6nád, hanem kvázi a naivitásodon! Nem kenyerem az autó-építés, de az elmúlt 15-évben, 3 különböző négy-karikás-típus futóművét jónéhányszor szétszedtem és összeraktam, amit talán álmomban-vakon is meg tudnék ismételni!! Az általad elképzelt 2-es projekt féltengelyek cseréje nélkül igencsak korlátozott mozgásterű átalakítás lehet! Amit csípőből tudok javasolni, hisz próbáltam, (csak sajnos formai elrettentés okán nem csináltam róla hirtelen fotót, hanem gyorsan visszaálltam az aknára és szét is szedtem a torzót) hiszen az öcsém megpillantotta és megdicsérte, hogy milyen murvajó bokorugró- lett a kis A4-es quattro! Tulajdonképpen horgászatokra is alkalmas kiemelést sikerült nagy olajkarter-törést kerülő buzgóságomban abszolválnom! Receptúra a következő; 2,5TDI vagy 2,8 V6- újszerű barna-sárga-kódos rugók, "megerősített futóművű" b5-öshöz, új gázos gátlókkal, és a túlültetett futómű-tuningból ismeretes, rugóemelő tányérokkal alápakoltan +20mm-es kiemelésekkel, valóban allroad-külsőt kaphatsz! Ez plug&play játék, én csak eredeti germán emelő-pogácsát tudtam venni, Németországból rendelve, az itthoni kalapáccsal vésővel faragó sufnis srácok számára totál ismeretlen gyártmányként! (Meg kell jegyeznem, nem olcsó alkatrész, ha kell, cikkszámot tudok küldeni)! Ezt még bírja a féltengely recsegés-ropogás nélkül, ennél magasabb kiemelést már vélhetően kosárreccsenéssel, és golyó-gurulással, érzékelnél, a kihajtáshosszak pontosabban féltengelyhosszak megváltoztatása nélkül! Ami ugye marhaság! Mint ahogy az 1-es projekted is (szerintem)! Fél misi alatt veszel donort, de vélhetően ennyiért már kapsz kotrit kvartyogó erőforrással, és jó váltóval is! Néhány éve as'szem Bíró Tomi névre hallgató srác jelen volt ezen az oldalon, aki a fekete GT-coupé-ját összkerekesítette, kvázi költséghatékonyan! Arról nem szólt a fáma, hogy neki és a spanjainak, hány munkaórát jelentett, az alváz, illetve a sallangok kimérése, áthegedálása, sőt, mintha végül egy kocka 80-ast szabtak volna szét! Ezen tény konklúziója számodra, hogy neked is hasonlót kéne szívnod egy másik b5 kotri szétbarmolásával! Meggyőződésem hogy ebből nem jönnél ki jól sem vidáman, ha egy 12-egytucat-szimpla b5-re gondolok! S még valami.... látom hogy a fék-upgrade-ben is gondolkodnál, ami szintén nem 3-forintos hebehurgya-játék!
Nyilván nem vagyok autentikus hang, (és hallgass meg másokat is majd erről) de az elmúlt 14-év szívásai, illetve felújítási- átalakítási vágyaim tapasz-nyalata azt erősíti bennem, hogy egy 1997-es frontos TDI -A4 nem lehet olyan tökéletes állapotban, amelyre érdemes lenne, szimplán egy ilyen álmot alapozni! (Ha tényleg parádés műszaki állapotban van, akkor használd... és örülj, hogy talán még ideig percig ezt az állapotot konzerválhatod! Gondolom nem árulok el nagy titkot, de ezek a kocsik is hanyatlanak, nyilván nem úgy mint a b7- vagy b8... -as komolyabb tervezett avulásra prognosztizált cuccai, de ezek is öregednek azért rendesen! Illúziókat ne üldözz, csak akkor ha a seggeden ott billeg még a tojáshéj! ;-) Viszont ha belevágsz, szerezz be egy másik autót, amivel fél-évig, egy-vagy-két évig, közlekedni is tudsz! Jahh és ha az akna felett görnyedve szopsz mint torkos-borzos éjszakánként, miközben a barátaidnál gyermekek fogannak és családok bővülnek, akkor ne azon kattogj a gépháztető alatti dolgokat ölelve, hogy mit kéne csinálni hogy passzoljon a hajtás és a váltó, hanem azon hogy kéne végre egy komolyabb turbó! ;-)



Hát nem hoztad meg a kedvem

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Balage
2015.11.16 - 20:45
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...


Az alany egy 97-es, A4 1.9 TDi, és két elég perverz projektbe szeretnék bele vágni, amihez szeretnék tapasztalatot,tanácsot, bármiféle segítséget kérni:
1. Projekt:
Quattro hajtás. Tudom inkább vegyek egyet ami alapból az.
Amiért nem szeretnék. 1.ez most egy tényleg jó állapotú kocsi. 2. jó felszereltséggel. 3. Már elkezdtem magamra formálni az autó, pénzt ölni bele amit nem fogok vissza kapni, és ezt az új autóval megint el kéne játszanom. 4. már unom az autó vásárlást. 5. eddig amit össze számoltam durván az átalakításokra, az jóval kevesebb, mint amennyivel drágább lenne az új autó. de ez csak előzetes kalkuláció. Aztán lehet drágábbra jön ki
Tehát ehhez kéne segítség, pl. ha valakinek van ilyen típus a közelében, és Pest környékén lenne(ha messzebb van az se nagy gond) és meg engedné hogy alánézzek körbe nézzem hogy mik a nagyobb különbségek, az már egy hatalmas segítség lenne. Vagy tudja pontosan hogy mik azok az alkatrészek amik kellenek hozzá az alapvető dolgokon kívül, gondolok itt a váltó, hátsó bölcső, kardán stb.-re.
2. Projekt:
Az autó megemelése. Igen, nem ültetés, hanem az ellenkezője
kb. 5-8 cm centi emelésre gondoltam, de minimum 5cm. szeretek kicsit nehezebb terepen mozogni, plusz a magas patkák előszeretettel tépik az elejét az autónak. Na ennél tényleg nem tudom mik lehetnek a járulékos dolgok azon kívül, hogy kell egy nagyobb rugó vagy egy keményebb, ami jobban tartja a kasznit.

Kicsit mosolyogtam! ;-) Bár nem- nem azért amiért elsőre gondol6nád, hanem kvázi a naivitásodon! Nem kenyerem az autó-építés, de az elmúlt 15-évben, 3 különböző négy-karikás-típus futóművét jónéhányszor szétszedtem és összeraktam, amit talán álmomban-vakon is meg tudnék ismételni!! Az általad elképzelt 2-es projekt féltengelyek cseréje nélkül igencsak korlátozott mozgásterű átalakítás lehet! Amit csípőből tudok javasolni, hisz próbáltam, (csak sajnos formai elrettentés okán nem csináltam róla hirtelen fotót, hanem gyorsan visszaálltam az aknára és szét is szedtem a torzót) hiszen az öcsém megpillantotta és megdicsérte, hogy milyen murvajó bokorugró- lett a kis A4-es quattro! Tulajdonképpen horgászatokra is alkalmas kiemelést sikerült nagy olajkarter-törést kerülő buzgóságomban abszolválnom! Receptúra a következő; 2,5TDI vagy 2,8 V6- újszerű barna-sárga-kódos rugók, "megerősített futóművű" b5-öshöz, új gázos gátlókkal, és a túlültetett futómű-tuningból ismeretes, rugóemelő tányérokkal alápakoltan +20mm-es kiemelésekkel, valóban allroad-külsőt kaphatsz! Ez plug&play játék, én csak eredeti germán emelő-pogácsát tudtam venni, Németországból rendelve, az itthoni kalapáccsal vésővel faragó sufnis srácok számára totál ismeretlen gyártmányként! (Meg kell jegyeznem, nem olcsó alkatrész, ha kell, cikkszámot tudok küldeni)! Ezt még bírja a féltengely recsegés-ropogás nélkül, ennél magasabb kiemelést már vélhetően kosárreccsenéssel, és golyó-gurulással, érzékelnél, a kihajtáshosszak pontosabban féltengelyhosszak megváltoztatása nélkül! Ami ugye marhaság! Mint ahogy az 1-es projekted is (szerintem)! Fél misi alatt veszel donort, de vélhetően ennyiért már kapsz kotrit kvartyogó erőforrással, és jó váltóval is! Néhány éve as'szem Bíró Tomi névre hallgató srác jelen volt ezen az oldalon, aki a fekete GT-coupé-ját összkerekesítette, kvázi költséghatékonyan! Arról nem szólt a fáma, hogy neki és a spanjainak, hány munkaórát jelentett, az alváz, illetve a sallangok kimérése, áthegedálása, sőt, mintha végül egy kocka 80-ast szabtak volna szét! Ezen tény konklúziója számodra, hogy neked is hasonlót kéne szívnod egy másik b5 kotri szétbarmolásával! Meggyőződésem hogy ebből nem jönnél ki jól sem vidáman, ha egy 12-egytucat-szimpla b5-re gondolok! S még valami.... látom hogy a fék-upgrade-ben is gondolkodnál, ami szintén nem 3-forintos hebehurgya-játék!
Nyilván nem vagyok autentikus hang, (és hallgass meg másokat is majd erről) de az elmúlt 14-év szívásai, illetve felújítási- átalakítási vágyaim tapasz-nyalata azt erősíti bennem, hogy egy 1997-es frontos TDI -A4 nem lehet olyan tökéletes állapotban, amelyre érdemes lenne, szimplán egy ilyen álmot alapozni! (Ha tényleg parádés műszaki állapotban van, akkor használd... és örülj, hogy talán még ideig percig ezt az állapotot konzerválhatod! Gondolom nem árulok el nagy titkot, de ezek a kocsik is hanyatlanak, nyilván nem úgy mint a b7- vagy b8... -as komolyabb tervezett avulásra prognosztizált cuccai, de ezek is öregednek azért rendesen! Illúziókat ne üldözz, csak akkor ha a seggeden ott billeg még a tojáshéj! ;-) Viszont ha belevágsz, szerezz be egy másik autót, amivel fél-évig, egy-vagy-két évig, közlekedni is tudsz! Jahh és ha az akna felett görnyedve szopsz mint torkos-borzos éjszakánként, miközben a barátaidnál gyermekek fogannak és családok bővülnek, akkor ne azon kattogj a gépháztető alatti dolgokat ölelve, hogy mit kéne csinálni hogy passzoljon a hajtás és a váltó, hanem azon hogy kéne végre egy komolyabb turbó! ;-)


[ Módosítva 2015.11.16 - 21:12 ]

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
T.Attila
2015.11.14 - 21:36

Regisztrált tag #8861
Regisztrált: 2015.11.14 - 21:22
Üzenetek: 1
Hello. új vagyok itt, szeretnék tanácsot kérni, ill bármiféle segítséget.
adott 1Z motoros Audi 80 b4 Potméteres adagolós tdi.
Szeretnék rá változó geos turbót, és nem tudom hogy lehet vezérelni a turbó geoját. A válaszokat előre is köszönöm.
Vissza az elejére
Muthe
2015.11.13 - 13:00
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
poison írta ...

Muthe írta ...

Hello!

Az alany egy 97-es, A4 1.9 TDi, és két elég perverz projektbe szeretnék bele vágni, amihez szeretnék tapasztalatot,tanácsot, bármiféle segítséget kérni:
1. Projekt:
Quattro hajtás. Tudom inkább vegyek egyet ami alapból az.
Amiért nem szeretnék. 1.ez most egy tényleg jó állapotú kocsi. 2. jó felszereltséggel. 3. Már elkezdtem magamra formálni az autó, pénzt ölni bele amit nem fogok vissza kapni, és ezt az új autóval megint el kéne játszanom. 4. már unom az autó vásárlást. 5. eddig amit össze számoltam durván az átalakításokra, az jóval kevesebb, mint amennyivel drágább lenne az új autó. de ez csak előzetes kalkuláció. Aztán lehet drágábbra jön ki
Tehát ehhez kéne segítség, pl. ha valakinek van ilyen típus a közelében, és Pest környékén lenne(ha messzebb van az se nagy gond) és meg engedné hogy alánézzek körbe nézzem hogy mik a nagyobb különbségek, az már egy hatalmas segítség lenne. Vagy tudja pontosan hogy mik azok az alkatrészek amik kellenek hozzá az alapvető dolgokon kívül, gondolok itt a váltó, hátsó bölcső, kardán stb.-re.

2. Projekt:
Az autó megemelése. Igen, nem ültetés, hanem az ellenkezője
kb. 5-8 cm centi emelésre gondoltam, de minimum 5cm. szeretek kicsit nehezebb terepen mozogni, plusz a magas patkák előszeretettel tépik az elejét az autónak. Na ennél tényleg nem tudom mik lehetnek a járulékos dolgok azon kívül, hogy kell egy nagyobb rugó vagy egy keményebb, ami jobban tartja a kasznit.

Na így kezdésnek ennyi. Bárkinek van infója, az kérem ne tartsa magába. És előre is köszi

Mindkét projektet véghez szeretnéd vinni vagy valamejiket a kettő közül?
A másodiknál egy állitható futómú valami jobb KW vagy hasonló vagy pesten van egy cég aki rugókat is gyárt velük meglehetne csináltatni a hoszabb rugót meg a lengéscsillapitót is kicsit keményebre csinálni.


Mind a kettőt szeretném, mert sok értelme egyiknek sincsen a másik nélkül. Hiába az összkerék, ha már egy kicsit nagyobb gödrön/bukkanón fent akadok, és hiába az emelés, ha picit csúszósabb a terep, akkor kevés a hajtás. nem tudod véletlen hogy milyen cég az amelyik gyárt rugókat? mert amiket én találtam(bár nem nézelődtem órákig) azok általában kisebb rugókat gyártanak.
Az a baj az állítható futóművekkel, hogy mindegyik csak ültetni tud, legalábbis amikkel én találkoztam. mondjuk egyszer olvastam, hogy az egyik ilyen tuning futómű gyártó csinált olyat ami emel az autón, de ez régen volt, és annyira nem is érdekelt, mert a 80-asom az soha nem akadt fönt sehol.

[ Módosítva 2015.11.13 - 13:04 ]

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
poison
2015.11.13 - 10:52
Tát

Regisztrált tag #59
Regisztrált: 2010.07.02 - 11:46
Üzenetek: 1956
Muthe írta ...

Hello!

Az alany egy 97-es, A4 1.9 TDi, és két elég perverz projektbe szeretnék bele vágni, amihez szeretnék tapasztalatot,tanácsot, bármiféle segítséget kérni:
1. Projekt:
Quattro hajtás. Tudom inkább vegyek egyet ami alapból az.
Amiért nem szeretnék. 1.ez most egy tényleg jó állapotú kocsi. 2. jó felszereltséggel. 3. Már elkezdtem magamra formálni az autó, pénzt ölni bele amit nem fogok vissza kapni, és ezt az új autóval megint el kéne játszanom. 4. már unom az autó vásárlást. 5. eddig amit össze számoltam durván az átalakításokra, az jóval kevesebb, mint amennyivel drágább lenne az új autó. de ez csak előzetes kalkuláció. Aztán lehet drágábbra jön ki
Tehát ehhez kéne segítség, pl. ha valakinek van ilyen típus a közelében, és Pest környékén lenne(ha messzebb van az se nagy gond) és meg engedné hogy alánézzek körbe nézzem hogy mik a nagyobb különbségek, az már egy hatalmas segítség lenne. Vagy tudja pontosan hogy mik azok az alkatrészek amik kellenek hozzá az alapvető dolgokon kívül, gondolok itt a váltó, hátsó bölcső, kardán stb.-re.

2. Projekt:
Az autó megemelése. Igen, nem ültetés, hanem az ellenkezője
kb. 5-8 cm centi emelésre gondoltam, de minimum 5cm. szeretek kicsit nehezebb terepen mozogni, plusz a magas patkák előszeretettel tépik az elejét az autónak. Na ennél tényleg nem tudom mik lehetnek a járulékos dolgok azon kívül, hogy kell egy nagyobb rugó vagy egy keményebb, ami jobban tartja a kasznit.

Na így kezdésnek ennyi. Bárkinek van infója, az kérem ne tartsa magába. És előre is köszi

Mindkét projektet véghez szeretnéd vinni vagy valamejiket a kettő közül?
A másodiknál egy állitható futómú valami jobb KW vagy hasonló vagy pesten van egy cég aki rugókat is gyárt velük meglehetne csináltatni a hoszabb rugót meg a lengéscsillapitót is kicsit keményebre csinálni.

coupe quattro 2.8 v6
Vissza az elejére
Muthe
2015.11.12 - 12:18
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Hello!

Az alany egy 97-es, A4 1.9 TDi, és két elég perverz projektbe szeretnék bele vágni, amihez szeretnék tapasztalatot,tanácsot, bármiféle segítséget kérni:
1. Projekt:
Quattro hajtás. Tudom inkább vegyek egyet ami alapból az.
Amiért nem szeretnék. 1.ez most egy tényleg jó állapotú kocsi. 2. jó felszereltséggel. 3. Már elkezdtem magamra formálni az autó, pénzt ölni bele amit nem fogok vissza kapni, és ezt az új autóval megint el kéne játszanom. 4. már unom az autó vásárlást. 5. eddig amit össze számoltam durván az átalakításokra, az jóval kevesebb, mint amennyivel drágább lenne az új autó. de ez csak előzetes kalkuláció. Aztán lehet drágábbra jön ki
Tehát ehhez kéne segítség, pl. ha valakinek van ilyen típus a közelében, és Pest környékén lenne(ha messzebb van az se nagy gond) és meg engedné hogy alánézzek körbe nézzem hogy mik a nagyobb különbségek, az már egy hatalmas segítség lenne. Vagy tudja pontosan hogy mik azok az alkatrészek amik kellenek hozzá az alapvető dolgokon kívül, gondolok itt a váltó, hátsó bölcső, kardán stb.-re.

2. Projekt:
Az autó megemelése. Igen, nem ültetés, hanem az ellenkezője
kb. 5-8 cm centi emelésre gondoltam, de minimum 5cm. szeretek kicsit nehezebb terepen mozogni, plusz a magas patkák előszeretettel tépik az elejét az autónak. Na ennél tényleg nem tudom mik lehetnek a járulékos dolgok azon kívül, hogy kell egy nagyobb rugó vagy egy keményebb, ami jobban tartja a kasznit.

Na így kezdésnek ennyi. Bárkinek van infója, az kérem ne tartsa magába. És előre is köszi

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Soponyai
2015.08.26 - 18:34
Regisztrált tag #8701
Regisztrált: 2015.08.22 - 13:58
Üzenetek: 5
matlukaudi írta ...

Soponyai írta ...

annak a sebességei hosszabbak
féltengelyt meg amúgy is vennem kell mert ami van az rövidebb..
hátulkapcsoló s egyébként miben volt?


Oldalkapcsolós váltók voltak a külsőkilincses szivarokban, és hátulkapcsolósak a süllyesztett kilicsesben.
Nagyjából. Illetve szivar után a B4-C4-ben is hátulkapcsolósak vannak.
Ezek full alu házasak, az oldalkapcsolósnak a középső része vasból van.
Neked bármelyik jó.
Süllykilincsesben a legtöbb az NF, azoknak mind AMK váltójuk van, ami nem túl hosszú.
Külsőkilincses turbósokban volt 3K kóddal olyan váltó, ami 120@3000
Ezt pont a turbósokhoz rakták, ez kb. ideális.
Nekem volt hosszú váltóm, de nem szerettem, mert nagyokat ejtett
és vagy rommá kellett húzatni, vagy váltás után leesett a fordulat a turbólyukba.

Ha minden igaz, a B4-ből és a C4-ből nagyon sok váltó már úgy van kialakítva,
hogy felmegy 4 és 5 hengeres motorra is. Talán a B4 TDi váltója is felmegy ?
Ha nagyon olyat akarsz, meg kéne nézni, abból van bőven, és nem is olyan drágák.
Arra figyelj még, hogy a váltóhoz való lendkereket és kuplungot szerezzed be !!
Nem mindegy, hogy a nyelestengely hol van csapágyazva. Vagy a főtengely végében, vagy a lendkerékben.




tehát akkor inkább saját vagy legalább benzines váltót javasolsz...
az hogy hol van csapágyazva a nyelestengely miért számít?
a helytelen választott kuplung és lendkerék milyen hibát produkálhat?
találtam egy ABV kódú váltót egy 90-esből ez nekem jó lehet?


[ Módosítva 2015.08.26 - 18:45 ]
Vissza az elejére
matlukaudi
2015.08.24 - 18:26
Siófok

Regisztrált tag #68
Regisztrált: 2010.07.02 - 16:16
Üzenetek: 1395
Soponyai írta ...

annak a sebességei hosszabbak
féltengelyt meg amúgy is vennem kell mert ami van az rövidebb..
hátulkapcsoló s egyébként miben volt?


Oldalkapcsolós váltók voltak a külsőkilincses szivarokban, és hátulkapcsolósak a süllyesztett kilicsesben.
Nagyjából. Illetve szivar után a B4-C4-ben is hátulkapcsolósak vannak.
Ezek full alu házasak, az oldalkapcsolósnak a középső része vasból van.
Neked bármelyik jó.
Süllykilincsesben a legtöbb az NF, azoknak mind AMK váltójuk van, ami nem túl hosszú.
Külsőkilincses turbósokban volt 3K kóddal olyan váltó, ami 120@3000
Ezt pont a turbósokhoz rakták, ez kb. ideális.
Nekem volt hosszú váltóm, de nem szerettem, mert nagyokat ejtett
és vagy rommá kellett húzatni, vagy váltás után leesett a fordulat a turbólyukba.

Ha minden igaz, a B4-ből és a C4-ből nagyon sok váltó már úgy van kialakítva,
hogy felmegy 4 és 5 hengeres motorra is. Talán a B4 TDi váltója is felmegy ?
Ha nagyon olyat akarsz, meg kéne nézni, abból van bőven, és nem is olyan drágák.
Arra figyelj még, hogy a váltóhoz való lendkereket és kuplungot szerezzed be !!
Nem mindegy, hogy a nyelestengely hol van csapágyazva. Vagy a főtengely végében, vagy a lendkerékben.



Ágoston -- Audi 200 LPG -- Audi 80 Quattro LPG -- Audi 100 Avant LPG --
Vissza az elejére
Oldal:  1 2 [3] 4 ... 207 208 209  

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System