Bejelentkezés vagy Reg!


USER:
PASS:

 
 
 
A világ leggyorsabb autója jégen

A Nokian legújabb szöges gumijaival szerelt Audi RS6-os megdöntötte a jégen száguldás világrekordját. Ugyanez a páros korábban 331,610 km/h-val tartotta a csúcsot, ezt most 335,713 km/h-ra sikerült javítani. A rekordkísérletre - az előzőhöz hasonlóan - a finnországi Oulu egyik befagyott öblén került sor, a Guinness szabályainak megfelelően két, ellenkező irányba végrehajtott futás átlagolása után jött ki az eredmény. Az Audit Janne Laitinen vezette, az előző rekordnál is ő ült a bal egyben.

Forrás: LINK
[Beküldte Újbácsi]

Beküldte Po-Béla on 2013.03.16. - 13:13:54 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
Dízel sportkocsit akar az Audi
Dízel sportkocsit akar az Audi






Meglepő nyilatkozat hagyta el az Audi műszaki igazgatójának száját. Wolfgang Dürheimer megerősítette, hogy a dízel-elektromos szupersportkocsi előállítását célzó program él és virul.


Az R20-asként emlegetett gép állítólag a Le Mans-ban évről évre taroló Audi versenyautók műszaki megoldásait hasznosítaná, persze utcai használatra alkalmas formában. Az idei Genfi Autószalonon bemutatott szuperautók – a McLaren P1 és a LaFerrari – valamint házon belül a Porsche 918-as vetélytársa lenne a világ leggyorsabb dízel-autójának szánt modell, azaz akár 900 lóerő feletti teljesítményt nyújthatna, karbonszálas karosszériába csomagolva. A technika tehát megvan, és úgy néz ki, Dürheimer részéről a szándék is. „Egy ilyen autó megérdemli, hogy megépítsék, és én harcolni is fogok ezért az ötletért.” – mondta az igazgató


forrás: totalcar teljes cikk: LINK
[Beküldte Po-Béla]

Beküldte Po-Béla on 2013.03.10. - 19:45:33 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
320 NM, 150 LE, 6 L/100
Audi A3 2,0 TDI
A diktafon egy hétig üres maradt. Végig ott volt a kezem ügyében, de összesen annyi került rá, hogy szerintem az MMI kezelőgombja tekeredhetne fordítva.

Olyasmik szoktak keletkezni, hogy surrog a szél a tükrön 130 felett, meg, hogy zsibbad a fenekem két óra ücsörgés után, esetleg nyomja a térdet a középkonzol, vagy pléhhangja van a hifinek. Az A3 az egyik legfrissebb MQB autó (ld. keretes), a VAG konszern kompakt megoldása vastagabb pénztárcájú vevőknek. Kompakt kategória luxuskivitelben, kettőhatvanas tengelytávval. Ez pont néggyel több, mint az előző generációé, és úgy nyúlt, hogy az első tengely ment előrébb a 424 centis kasztniban, egyelőre három ajtóval. Akkora az ajtó, hogy az alja közepén plusz illesztési pont van, hogy ne lógósodjon meg a zsanér a csapkodástól. Maga az ajtó vagy másfél méter, szűk helyre ne parkolgasson, nehéz lesz a kiszállás. De nem csak a kiszállás okoz gondot, hanem a biztonsági öv használata is: kábé úgy kell érte alul a B-oszlop és az ülés között hátranyúlni, mintha feneket törölnénk. Az ülés mögött épp annyival lesz a csat, hogy ne érjük el.

320 Nm. 150 LE. 2.0 TDI, ez a legerősebb dízel, amit az A3-ba szerelnek, ezen kívül 1.6-os van, 105 lóerővel. Mindkét motor az Euro5 szabványt tudja, az erősebbik hattal több, mint száz gramm szmötyit ürít a levegőbe kilométerenként, a gyengébbik kicsit kevesebbet. Két alkalommal tapasztaltam, hogy a nem eléggé kifinomult kuplungkezelés okán menet közben is lefullad, meg kell szokni, hogy az alapjárati fordulat alatt csak az álló motor van. Állítólag az egyhatos még súlyosabb. Kuplung ki, majd gurulás közben vissza, és beindul. Ebben a városi autónak szánt, négy méter húsz centis méretosztályban inkább a DSG-t erőltetném az Audi helyében.

A motor teljesítménye mindenre elég, könnyeden felgyorsítja az autót a kívánt sebességre, a vége 216. Gombbal indul, izzít, és szenvtelenül rángatja maga mögött az elődnél akár nyolcvan kilogrammal könnyebb autót, változattól függően. Zaja négyhengeres dízelségéhez képest jelzésértékű, ez főleg sztrádán furcsa, mert érzetre nincs különbség a 100 és a 160 között. A lefulladás ellen lehet, a benzines motor a jó megoldás. Kollégánk szerint a TFSI egykuplungos DSG-vel is zsírkirály. De ez a dízel, a kézi váltóval akkor az igazi, ha nem kell sokat járkálni a városban, mert sztrádán aztán kisimul az egész rendszer, áramlik a csí: 2000-nél 100 felett megy, háromezernél meg ugrik a jogsi.

Teljes cikk és forrás: Totalcar

Beküldte emiklos on 2013.01.12. - 22:09:23 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
Két gyors Audi kilövésre készen
Még az RS5 Cabriolet bemutatója kapcsán mutatott a Quattro GmbH. egy prezentációt, ahol a bemutatott autó mellett három másik is felbukkant, igaz, vastag leplek alatt. Felette a következő felirat állt: ”2013 a Quattro GmbH éve: négy új RS modell”. Ezek után nincs más hátra, mint kitalálni, mi bújik meg a leplek alatt.




Az első letakart típus azonossága már nem titok, hisz azóta szintén bemutatták: az RS6 Avant a világ egyik leggyorsabb szériagyártású kombija. Mellette viszont egy karcsúbb modell látható. Ez egyesek szerint az RS7-es lehet, mások inkább az RS6 szedánt látják bele a sziluettbe. Akármelyik is a kettő között, jó eséllyel az RS6 Avant négyliteres, két turbós V8-asa kerül bele a maga 560 lóerejével, azaz ugyanolyan erős lesz, mint a BMW M5 és M6, illetve a Mercedes CLS AMG. Így a drága, nehézsúlyú négyajtós utcai sportolók piacon mindhárom német gyártó közel azonos teljesítményű modellekkel lesz jelen.

Az óriási, és így meglehetősen látványos, de mégis csak kevesek számára elérhető négyajtós nagykocsi mellett egy jóval magasabb és rövidebb autó sejlik át a vásznon. Ez alighanem az egyik Audi szabadidő-autó sportváltozata lesz, talán az RS Q3, várhatóan a TT RS öthengeres turbómotorjának egy változatával, amely legalább 300 lóerős lesz.

A kép láttán persze az is látszik, hogy mi az, amit a Quattro GmbH jövőre biztosan nem mutathat be. Két típus hiánya is feltűnő, az A1 és a nemrég megújult A3 sportváltozataié – ezek legkorábban 2014-ben érkezhetnek meg.

forrás: Totalcar

[Beküldte Hetfield]

Beküldte Po-Béla on 2012.12.16. - 21:04:12 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
Oldal:  1 2 [3] 4 ... 41 42 43