Hatodik kategória díját nyert egymás után az Audi TFSI technológia!
Nemzetközi Év Motorja díj 2010-ben az Audi TT RS 2,5 literes TFSI.
35 ország, összesen 71 autós újságírójából álló zsűri a 2,0 és 2,5 liter közötti kategóriában az Audi TT RS 2,5 literes, turbófeltöltésű FSI-aggregátját választotta 2010-ben a nemzetközi „Év Motorjának” („International Engine of the Year“).Azért kicsit mi is büszkék lehetünk rá, hiszen nemcsak a motor, hanem a jármű is az Audi Hungariánál készül.
Ez a szerény 2480 köbcentis 5 hengeres, turbófeltöltős, közvetlen benzin befecskendezésű FSI technológiás motor, 250 kW (340 LE) 5.400 és 6.500 percenkénti fordulatszámon között, csúcsnyomatéka 450 Nm 1600 a 5300 ford / perc között végig rendelkezésre áll!
„Kiemelkedő nyomaték és teljesítmény, karakteres hang – ez a motor egyszerűen mindent tud, amit kell. Az öthengeres technika csúcsa“ – szólt a nemzetközi „Év Motorja” zsűrijének véleménye az Audi TT RS 2,5 literes motorjáról.
Az erőteljes öthengeres mindemellett 100 kilométerenként mindössze 9,2 (Coupé) illetve 9,5 literes (Roadster) átlagos üzemanyag-fogyasztásával kifejezetten takarékosnak is bizonyul. 1500 darab készült ebből a motorból Győrben! A motor Coupé változata álló helyzetből 100 kilométer/órára mindössze 4,6, 200-ra pedig 15,9 másodperc alatt gyorsít fel, opcióként akár 280 kilométer/óra végsebességgel is rendelhető. A mindössze 183 Kg súlyú motor, nem csupán a teljes jármű tömegét segít alacsony szinten tartani, hanem az első és a hátsó tengelye közötti tömegeloszlás és tökéletes!
Újabb díjával az Audi TFSI-technikája sorozatban immár hatodik kategóriagyőzelmét szerezte a nemzetközi „Év Motorja” („International Engine of the Year“) szavazások sorában. Az elmúlt öt esztendő során az 1,8-2,0 literes kategóriában rendre az Audi 2.0 TFSI erőforrása diadalmaskodott. Az FSI közvetlen üzemanyag-
befecskendezés, valamint a korszerű turbófeltöltés egyaránt az Audi alapvető innovatív technikái között szerepel.